מרצ תשלם פיצויים על פרסום תמונת 'המשקפת הסגורה' של עמיר פרץ

    דוד לזר No Comments on מרצ תשלם פיצויים על פרסום תמונת 'המשקפת הסגורה' של עמיר פרץ
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זוכרים את תמונת 'המשקפת הסגורה' של שר הביטחון דאז עמיר פרץ?, אז הנה מישהו שעושה ממנה גם כסף.

    מפלגת מרצ תשלם פיצויים בסך 14 אלף שקל (ועוד 3,000 שקל שכ"ט עו"ד) לצלם אפי שריר, לאחר שהשתמשה בבחירות הקודמות בתמונה שצילם שריר ובה נראה עמיר פרץ, כאשר היה שר הביטחון, כשהוא מתבונן בתרגיל צבאי באמצעות משקפת שהעדשות שלה מכוסות. מרצ עשתה שימוש בתמונה במיגוון פרסומים – אך לא טרחה לבקש את אישורו של הצלם ולא הקפידה על מתן קרדיט בכל אחד מהשימושים.

    עו"ד דב הירש, ממשרד עו"ד הירש בעפולה, תבע בשמו של אפי שריר את המפלגה בגין הפרה של זכויות היוצרים. עו"ד הירש טען כי השימוש שנעשה, מבלי לקבל את אישורו של הצלם ומבלי להעניק לו קרדיט, פוגע בזכות המוסרית שיש לו על התמונה. בין היתר טען עו"ד הירש כי השימוש בתמונה של מרשו עלול להציגו כמי שהעניק אישור למפלגה וכמי שמזדהה עם המסר העולה מהפרסומים. אפשרות זו עלולה לפגוע בעיסוקו ובמקורות הפרנסה שלו, כך נטען.

    מרצ הדגישה בכתב ההגנה שלה, כי הזדרזה להסיר את התמונה בתוך יומיים ועשתה זאת עוד לפני שהגיע מכתבו של עו"ד הירש בשם הצלם. אנשי מרצ ניסו להגיע לפשרה עם הצלם, אולם בין הצדדים היה פער שלא הצליחו לגשר עליו ומשום כך נתבקשה השופטת שאדן נאשף-אבו אחמד לפסוק בנושא.

    בפסק הדין קבעה השופטת, כי המפלגה לא העניקה לצלם את האיזכור שהוא ראוי לו כמי שיצר את התמונה. מעבר לכך, היא עברה על זכותו המוסרית של הצלם כי היצירה שלו תוצג מבלי לשנות אותה או לפגוע בה והכל בלא שביקשה את אישורו. בנוסף הדגישה השופטת, כי לאפי שריר נגרם נזק לשמו ולכבודו המקצועי מאחר שמדובר בשימוש שנעשה בתמונה במסגרת קמפיין פוליטי שאיש לא טרח לבדוק איתו אם הוא מוכן שתמונתו תהיה חלק ממנו.

    עו"ד דב הירש אמר בעקבות פסיקת בית המשפט: "מדובר בצילום שהפך, בצדק, לאייקון בשפה הפוליטית והתקשורתית בישראל – אבל אני מוצא לנכון לשוב ולהדגיש את מה שקבעה השופטת: לאיש אין רשות לפגוע בזכויות היוצרים של הצלם אפי שריר על התמונה. כל הפרה כזו תטופל".



    0 תגובות